پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

مراسم یادبود جانباختگان حادثه منی با حضور مشاور نماینده ولی فقیه در امور استانها و نمایندگی های بعثه مقام معظم رهبری در آذربایجان شرقی برگزار شد

مراسم یادبود جانباختگان حادثه منی با حضور مشاور نماینده ولی فقیه در امور استانها و نمایندگی های بعثه مقام معظم رهبری در آذربایجان شرقی برگزار شد

مشاور نماینده ولی فقیه در امور استانها و نمایندگی های بعثه مقام معظم رهبری گفت: فراموشی حادثه منا از سوی مسلمانان و کشورهای اسلامی موجب غفلت در تامین امنیت خانه خدا می شود.

حجت الاسلام رجبعلی زمانی، روز جمعه در آیین گرامیداشت چهلمین روز درگذشت جانباختگان حادثه منا در مسجد جامع مراغه با بیان این که حادثه منا به علت بی تدبیری های آل سعود رخ داد و موجب جان باختن بیش از هفت هزار و 470 نفر شد، افزود: این حادثه باید انگیزه ای برای افزایش وحدت و حرکت یک سویه امت اسلامی باشد.
وی اظهار کرد: جانباختگان حادثه منا مظلومان کنگره حج هستند و باید طبق فرمایش های رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، در تمام کشورهایی که حجاج آن در این حادثه جان باخته اند، آیین های گرامیداشت آنان برگزار شود تا این بی تدبیری ها به فراموشی سپرده نشود.
مشاور نماینده ولی فقیه در امور استانها و بعثه مقام معظم رهبری ، با اشاره به اینکه کنگره حج باید از امنیتی بالا برخوردار باشد، اظهار کرد: با توجه به حادثه رخ داده در سال جاری، این کنگره عظیم امت اسلامی محقق نشد و رژیم آل سعود به جای عذرخواهی از مردم داغدار ، در پی توجیه این مساله بود.
حجت الاسلام زمانی، ادامه داد: حادثه منا یک امتحان بزرگ اما تلخ بود که در نتیجه عمل نکردن آل سعود به تعهدهای خود اتفاق افتاد و با پیگیری های مسوولان نظام انقلاب اسلامی این بی تدبیری به امت اسلامی ثابت شد.
وی با اشاره به اینکه طبق باورهای شیعیان که حضرت ولیعصر (عج) در زمان ظهور به خانه خدا تکیه و قیام خود را آغاز می کند، گفت: تمامی مسلمانان باید برای تامین امنیت خانه خدا در این روز، تمام تلاش خود انجام دهند.
مشاور نماینده ولی فقیه در امور استانها و نمایندگی های بعثه مقام معظم رهبری اظهار کرد: هنر قرآن کریم در این است که سخت ترین مسایل علمی، اجتماعی و سیاسی را در آیات خود به ساده ترین روش شرح داده و اگر کمی در آن ها تامل کنیم به راحتی می توان بر مشکلات جامعه خود و جامعه جهانی فائق آمد.
حجت الاسلام زمانی، خاطرنشان کرد: با توجه به سوره عنکبوت که بیشتر بر اشخاصی که به غیر خدا تکیه کرده اند، دلالت دارد، اکنون نیز بسیاری از حکومت های اسلامی که حکومت خود را به نام اسلام ایجاد کرده اند، تکیه گاه شان غیر خداست و همیشه در انجام کارهای خود متزلزل می شوند.
وی یادآور شد: حکومت آل سعود نیز همانند خانه عنکبوت است که زندگی خود را بنام اسلام ایجاد کرده اما تکیه گاه خود را رژیم استکبار قرار داده و از سیاستگذاری آنان در منطقه پیروی می کند.
آیین گرامیداشت چهلمین روز درگذشت جانباختگان حادثه منا روز جمعه در مسجد جامع مراغه با حضور مردم و مسوولان این شهرستان پیش از خطبه های نماز جمعه برگزار شد.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.