پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

مدیرکل عتبات سازمان حج از جزئیات سامانه سماح خبر داد

مدیرکل عتبات سازمان حج از جزئیات سامانه سماح خبر داد
مدیرکل عتبات سازمان حج از آغاز صدور روادید برای ثبت‌نام شدگان در سامانه سماح با قیمت ۳۰ دلار خبر داد و گفت: تاکنون ۶۴۰ هزار نفر در این سامانه نام نویسی کرده‌اند؛ هنوز سامانه باز است و ثبت‌نام شدگان باید به دفاتر زیا...

محسن نظافتی در گفت‌وگو با فارس، درباره استقبال متقاضیان سفر به عتبات در اربعین از سامانه سماح گفت: تاکنون 640 هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند که بیمه آنها در دست اقدام است.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت از آغاز صدور روادید عراق برای ثبت‌نام شدگان در سامانه سماح خبر داد و گفت: طبق اعلام دولت عراق افرادی که به صورت گروهی اقدام به دریافت ویزا کنند باید نفری 30 دلار هزینه کنند و قیمت صدور ویزای انفرادی 40 دلار است.

وی افزود: تمام کسانی‌که در سماح ثبت‌نام کردند به صورت گروهی و با قیمت 30 دلار ویزا می‌گیرند و گروه‌هایی که تشکیل می‌شود از 5 تا 10 نفره است.

نظافتی ادامه داد: متقاضیانی که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند باید به دفاتر زیارتی که در روند ثبت‌نام انتخاب کردند مراجعه کنند و مدارک مربوطه شامل پاسپورت، دو قطعه عکس، 30 دلار و 10 هزار تومان پول را به دفتر زیارتی بدهند و روند صدور ویزای آنها آغاز می‌شود.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه هم‌اکنون 2200 دفتر زیارتی مجاز در کشور فعال است، گفت: برای ثبت‌نام شدگان در سماح پیامکی می‌آید که بعد از آن می‌توانند به دفاتر زیارتی مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه در سامانه سماح هیچ کسی ویزای انفرادی با قیمت 40 دلار نمی‌گیرد، گفت: ما به کسانیکه قصد دارند انفرادی سفر کنند توصیه می‌کنیم در سماح ثبت‌نام کنند تا هم مبلغ کمتری بپردازند و در خروج از مرز دچار معطلی و بی‌نظمی نشوند.

نظافتی با اشاره به اینکه سامانه سماح هنوز باز است و مردم می‌توانند در آن ثبت‌نام کنند، گفت: در روند ثبت‌نام مردم تاریخ خروج و مرز خود را انتخاب می‌کنند و به این صورت دچار سردرگمی و معطلی نمی‌شوند.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه صدور ویزای گروهی به معنای کاروان نیست، گفت: حتی اگر کسی به صورت انفرادی در سماح ثبت‌نام کرده باشد، دفاتر زیارتی آنها را در گروه‌های 5 تا 10 نفره تجمیع می‌کند و یک نفر به عنوان سرگروه می‌شود و در تاریخ و مرز مشخصی از کشور خارج می‌شوند.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.