جمعه 07 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

توصيه‌هاي وزارت خارجه به زائران اربعين

توصيه‌هاي وزارت خارجه به زائران اربعين
وزارت امور خارجه توصيه‌هايي را خطاب به زائران اربعين اعلام كرد و نوشت: هموطنان عزيز صرفا با داشتن گذرنامه معتبر و از طريق مرزهاي قانوني نسبت به خروج از كشور و بازگشت به كشور اقدام كنند. توصيه مي‌شود هرچه زودتر نسبت به اخ...

وزارت امور خارجه توصيه‌هايي را به شرح ذيل خطاب به زائراني كه قصد سفر به عتبات عاليات در ايام اربعين را دارند اعلام كرد.

1- هموطنان عزيز صرفا با داشتن گذرنامه معتبر و از طريق مرزهاي قانوني نسبت به خروج از كشور و بازگشت به كشور اقدام نمايند.

2- توصيه مي‌گردد هرچه زودتر نسبت به اخذ رواديد ورود به كشور عراق از سفارت يا سركنسولگري‌هاي آن كشور اقدام نموده و از موكول كردن اين امر به روزهاي پاياني (نزديك به اربعين) و همچنين حركت به سمت مرزها قبل از اخذ رواديد، خودداري كنند.

3- هرگونه تغيير و تحولي در خصوص امكان ارائه تسهيلات اخذ رواديد در استان‌هاي مختلف و نقاط مرزي صرفا توسط وزارت امور خارجه و يا سازمان حج و زيارت به اطلاع عموم خواهد رسيد و زائران محترم بدون كسب اطمينان و براساس شايعات و اظهارات افراد غيرمسئول در اين خصوص برنامه‌ريزي نكنند.

4- كليه مقررات خروج از كشور ناظر بر ايام اربعين نيز خواهد بود. بنابراين افراد ممنوع‌الخروج، سربازان و مشمولين وظيفه، زندانيان و محكومين، اجازه خروج از كشور را نداشته و خروج كاركنان دستگاه‌هاي خاص منوط به طي مراحل قانوني خود مي‌باشد.

5- نسبت به برنامه‌ريزي سفر به صورت كارواني و يا گروهي اقدام كرده و در طول سفر ارتباط با همراهان خود را حفظ نمايند. از شروع يا ادامه سفر به صورت انفرادي (به‌ويژه از مرزهاي زميني) خودداري كنند.

6- به منظور حفاظت از مدارك خود و پيشگيري از مفقود شدن آنها، در ورود به عراق از همراه داشتن مدارك غيرضروري اعم از شناسنامه، كارت ملي، دفترچه بيمه، كارت‌هاي اداري، كارت‌هاي بانكي، پايان خدمت، گواهينامه رانندگي و... خودداري كنند. (قابل ذكر است اينگونه مدارك در داخل كشور عراق كاربردي ندارند.)

7- يك نسخه كپي از گذرنامه، شناسنامه و كارت ملي خود را در مكاني مجزا از گذنامه همراه داشته باشند تا در صورت مفقود شدن گذرنامه، امكان تسهيل و تسريع در مساعدت‌هاي قانوني وجود داشته باشد.

8- با توجه به عدم امكان استفاده از كارت‌هاي بانكي كشور در داخل عراق، مبالغ كافي ( با احتساب امكان طولاني شدن مدت سفر و مشكلات پيش‌بيني نشده) همراه داشته باشند و قبلا نسبت به نرخ تبديل ارز ايراني به عراقي اطلاع حاصل نمايند. پول ايراني نيز در داخل عراق قابل استفاده است.

9- حتما پس از ورود به مرز عراق، از درج مهر ورود به آن كشور در گذرنامه خود اطمينان حاصل نمايند.

10- در صورت مفقود شدن گذرنامه، به يكي از كنسولگري‌هاي كشورمان در عراق (كربلا، نجف، بصره، بغداد و...) مراجعه نمايند.

11- كنسولگري‌هاي كشورمان كه تمام ظرفيت و توان خود را در جهت خدمت‌رساني به هموطنان زائر به كارگيري خواهند كرد، با توجه به محدوديت امكانات، از ارائه خدماتي نظير تامين محل اسكان و يا پرداخت هزينه‌هاي مالي معذور مي‌باشند.

12- توصيه‌هاي بهداشتي و امنيتي مراجع مسئول را مورد توجه جدي قرار داده و به طور دقيق اجرا نمايند و در صورت نياز به خدمات درماني، به مراكز جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران مراجعه كنند.

13- هرگونه اطلاعات در خصوص مقررات و توصيه‌هاي اجرايي، بهداشتي و امنيتي را صرفا از مراجع ذي‌صلاح و رسمي دريافت نموده و از توجه به اطلاعات و اخبار نامعتبر و شايعاتي كه ممكن است براي ايجاد تشويش و اختلال در مراسم پخش گردد خودداري نموده و از نقل و انتشار آنها نيز ممانعت فرمايند.

14- با آرزوي توفيق و قبولي زيارت براي هموطنان گرامي، اميدواريم با احترام به قوانين و مقررات دولت عراق و آداب و رسوم مردم آن كشور، تصوير مثبت و الگوي شايسته‌اي از اخلاق اسلامي و فرهنگ ايراني به مردم و دولت آن كشور ارائه نمايند.
مدیر سایت امتیاز به خبر :