پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

اوحدي: سهميه‌هاي عمره‌ كه بار فرهنگي دارد احيا مي‌شود

اوحدي: سهميه‌هاي عمره‌ كه بار فرهنگي دارد احيا مي‌شود
رئيس سازمان حج و زيارت با اشاره به كاهش سهميه عمره مفرده به دليل بازسازي مسجدالحرام، در خصوص اختصاص سهميه به زوج‌هاي جوان گفت: اميدواريم با افزايش سهميه‌هاي عمره مفرده بتوانيم سهميه‌هايي كه مي‌تواند بار فرهنگي ...
سعيد اوحدي، رئيس سازمان حج و زيارت در گفت‌وگو با خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) در پاسخ به اين سؤال كه تا چه حد سازمان حج و زيارت را در تحقق اهداف فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري مسئول و موظف مي‌داند، گفت: به اعتقاد من و همه همكارانم در سازمان حج و زيارت، تشكيلات حج و زيارت كه امور زيارتي مردم را سرپرستي مي‌كند، از شئونات نظام است و با فريضه واجب مردم سر و كار دارد.

وي تصريح كرد: همه تلاش‌هايي كه در سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري صورت مي‌گيرد، يك هدف دارد و آن هم بهره‌گيري فرهنگي و معنوي مردمي هستند كه چندين سال پشت نوبت حج در انتظار سفر بوده‌اند.

اوحدي ادامه داد: اگر همكاران حج و زيارت در حوزه صنفي زائر و تأمين خدمات براي زائران تلاش مي‌كنند، نهايتاً هدف اين است كه زائر دغدغه ديگري به غير از زيارت نداشته باشد، چرا كه وقتي سلامتي زائر تأمين شود بهره‌برداري بهتري از فضاي معنوي و فرهنگي حج مي‌برد، اگر امكانات زائر براي تردد به حرمين فراهم باشد، قطعاً مي‌تواند از زمان خود به شكل بهتري استفاده كند و ... .

رئيس سازمان حج و زيارت تصريح كرد: معتقد هستم هيچ گونه جدايي در مقوله و حوزه فرهنگي بين سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري نمي‌توان قائل شد و همه تلاش ما براي ايجاد زمينه مناسب براي بهره‌مندي معنوي زائر از حج است.

وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا امكان اين وجود دارد كه دوباره سهميه‌هاي نارواي برخي از نهادها و سازمان‌ها به آنها اختصاص داده شود؟ اظهار كرد: داستان سهميه‌ها به اين نحو كه به موضوعي رسانه‌اي تبديل شده است، واقعاً وجود ندارد، سهميه‌ها در شوراي عالي حج مصوب و پيشنهاد مي‌شود و سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري خود را موظف مي‌دانند كه همان مصوبات شوراي عالي حج را انجام دهند.

اوحدي تصريح كرد: مطمئن باشيد كه در امور شرعي مردم هيچ كسي به خود اجازه نمي‌دهد حقي از زائر زائل شود.

وي در خصوص ديدگاه خود در مورد سهميه زوج‌هاي جوان(كه حجت‌الاسلام قاضي عسكر موافق، اما رئيس پيشين سازمان حج و زيارت مخالف و در تلاش براي حذف آن بود) اظهار كرد: به دليل كاهش سهميه‌اي كه در نتيجه بازسازي مسجد‌الحرام ايجاد شده است، مشكلاتي به وجود آمد ولي اميدواريم با افزايش سهميه‌هاي عمره مفرده بتوانيم سهميه‌هايي كه مي‌تواند بار فرهنگي داشته باشد را احيا كنيم.
مدیر سایت امتیاز به خبر :