ﺳﻪشنبه 28 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

همایش توجیهی آموزشی زائرین حج 94 استان آذربایجان شرقی برگزار شد

همایش توجیهی آموزشی زائرین حج 94 استان آذربایجان شرقی برگزار شد

همایش توجیهی آموزشی زائرین حج 94 استان آذربایجان شرقی مصادف با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) با حضور مدیر حج استان، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج استان و رئیس پلیس فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در محل سالن ژیمنازیوم دانشگاه تبریز برگزار گردید.

در این همایش آقای امیر روحی ملکی مدیر حج استان ضمن عرض خیر مقدم خدمت زائرین و مهمانان همایش گفت: خدا را شاکریم که در چنین روزی در خدمت زواری هستیم که اماده می شوند تا به سفر معنوی حج اعزام شوند و این توفیق شامل حال گردیده.

وی همچنین در ادامه به بحث حمل مواد مخدر اشاره کرد و گفت که بعضی از زائرین محترم با توجه به تذکرات لازم در جلسات آموزشی متاسفانه اقدام به حمل مواد مخدر می کنند که در این خصوص از مدیران محترم کاروان ها خواسته شد تا دقت کافی و وافی را نسبت به توجیه زائران داشته باشند .

روحی همچنین در ادامه با اشاره به اتفاقات اخیر منطقه خطاب به زائرین خاطر نشان کرد تا بیش از قبل در این سفر معنوی نکات امنیتی را رعایت کنند.

وی افزود زائران در این سفر 37 روزه تمرکزشان در کیفیت زیارت باشد و کمتر فکرشان و حواسشان به بازار و خرید باشد که این مسئله در کشور خودمان نیز قابل حل است و باید قدر این 30 و اندی روز از عمر خودمان را بدانیم که غیر قابل تکرار است.

وی همچنین از زائرین خواست تا در بحث های سیاسی و اعتقادی با زائرین کشور های دیگر و بخصوص با ماموران سعودی پرهیز کنند چرا که منشا این بحث ها دسیسه های غرب است تا زائرین ایرانی را از امر زیارت بازدارد و آنها را مشغول برخی بحث هایی بکند که در آخر نیز خطرات جدی را برای آنها به دنبال خواهدذ داشت.

در ادامه حجت الاسلام آقازاده نیز به نمایندگی از بعثه مقام معظم رهبری در حج استان به ایراد سخنانی پرداختند و از زائرین خواستند تا آنجا به عنوان سفیران جمهوری اسلامی وظیفه خطیر خودشان را به خوبی ایفا کنند.

در ادامه این همایش نیز جناب سرهنگ خضرلو  رئیس پلیس فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز نیز توضیحات کوتاهی را در بحث حمل مواد مخدر و همچنین برخی لوازم ممنوعه و همچنین گیت بازرسی پلیس فرودگاه دادند.

در پایان نیز آموزش نمادین مناسک حج به وسیله حجت الاسلام و المسلمین نوبری و برخی از کارگزاران وعوامل حج سال جاری به صورت عملی برای زائرین نمایش داده شد.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط