شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

سومین و آخرین همايش بانوان حج‌گزار آذربايجان شرقي برگزار شد.

سومین و آخرین همايش بانوان حج‌گزار آذربايجان شرقي برگزار شد.
سومین همايش بانوان حج‌گزار آذربايجان شرقي، با هدف معرفت‌افزايي و ارتقاي اطلاعات مذهبي و آشنايي بيشتر بانوان زائر با سفر حج و همچنين فراهم شدن زمينه‌هاي بهره‌گيري مناسب از اين سفر، ديروز سه شنبه 19 شهريور در محل سالن اجتماعات دبيرستان دخترانه شاهد تبريزبا حضور 130 نفر از بانوان  به پايان رسيد.

اين مراسم با سخنراني خانم‌ها پورحيدر و صفري، از معينه‌هاي حج منطقه، آغاز شد. اين دو معينه موفق حج، درباره احكام و مناسك ويژه بانوان، اخلاق بانوان، اطلاع‌رساني درباره حرمين و امكان مقدسه مكه مدينه و مدينه منوره، امنيت سفر، حجاب و پوشش، آداب معاشرت و همچنين بايدها و نبايدهاي سفر به ايراد سخن پرداختند و زائران را با موارد لازم آشنا ساختند.

در ادامه خانم دكتر فرج‌زاده، به بيان مباحث پزشكي‌اي پرداخت كه در سفر حج مورد ابتلاي بانوان خواهد بود. وي همچنين مباحث بهداشتي براي حفظ سلامتي بانوان حج‌گزار را مورد تاكيد قرار داد و نكاتي را به بانوان شركت كننده در سومین همايش بانوان حج‌گذار استان آذربايجان شرقي متذكر شد.

يكي از جذاب‌ترين برنامه‌هاي اين همايش، بخش پرسش و پاسخ بود كه بانوان در اين قسمت سوالات مربوط به مسائل انجام مناسك و همچنين مسائل پزشكي و بهداشتي را از كارشناسان مطرح كردند و كارشناسان محترم نيز به پاسخگويي به سوالات حج‌گزاران پرداختند.


مدیر سایت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط