شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

۳۰۰ دلار ارز مبادلاتي سهميه ارزي زائران حج تمتع

۳۰۰ دلار ارز مبادلاتي سهميه ارزي زائران حج تمتع
معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زيارت اعلام كرد: بر اساس قانون و مصوبه بانك مركزي، هر زائر حج تمتع مي‌تواند با مراجعه به شعب ارزي بانك ملت، ۳۰۰ دلار ارز مبادلاتي دريافت كند.
غلامرضا رضايي، معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زيارت در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج گفت: براساس قانون و مصوبه بانك مركزي هر زائر حج تمتع مي‌تواند مانند سال گذشته ۳۰۰ دلار ارز از بانك‌ها تهيه كند اما با اين تفاوت كه در سال گذشته زائران ارز مرجع دريافت كردند اما امسال به علت حذف ارز مرجع و عدم پرداخت ارز مرجع از سوي بانك مركزي، ارزي كه به زائران تعلق مي‌گيرد با نرخ ارز مبادلاتي خواهد بود.

وي افزود: بر اين اساس به همه مديران كاروان‌ها اطلاع‌رساني شده است كه زائران مي‌توانند با در دست داشتن مدارك شناسي اعم از كارت ملي و شناسنامه به يكي از شعب ارزي بانك ملت مراجعه كنند و نسبت به دريافت ارز اقدام كنند.

غلامرضا رضايي افزود: بانك‌ها موظف‌اند بر اساس ليست و اسامي‌اي كه سازمان حج در اختيار آنها قرار داده است با رؤيت مدارك شناسايي معتبر، ۳۰۰ دلار ارز به نرخ مبادله‌اي كه در مركز مبادلات ارزي بانك مركزي مشخص شده است به زائران حج تمتع سال ۹۲ بدهند.

وي اظهار داشت: بر اين اساس هر فرد بايد شخصا با مراجعه به بانك ملت و همراه داشتن مدارك مورد نياز نسبت به گرفتن ارز خود اقدام كند. تعلق ۳۰۰ دلار به زائران حج تمتع در حالي است كه زائران عتبات عاليات فقط مي‌توانند ۲۰۰ دلار به نرخ مبادلاتي از بانك‌ها دريافت كنند.
مدیر سایت امتیاز به خبر :