پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

آيا آبادسازي قبر پيامبر و اهل بيت واجب است؟+متن كامل

آيا آبادسازي قبر پيامبر و اهل بيت واجب است؟+متن كامل
كتاب «زيارتگاه هاي اهل بيت (ع) جايگاه تعظيم شعائر الهي» به تازگي از سوي حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج وزيارت منتشر شد. اين اثر ترجمه كتاب «مشاهدنا و قبور اهل البيت (عليهم السلام) مشاعر الهية» تأليف آيت ...
به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، كتاب «زيارتگاه هاي اهل بيت (ع) جايگاه تعظيم شعائر الهي» به تازگي از سوي حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج وزيارت منتشر شد.

براساس اين گزارش، اين اثر ترجمه كتاب «مشاهدنا و قبور اهل البيت (عليهم السلام) مشاعر الهية» تأليف آيت الله شيخ محمد سند است كه توسط محمد رجب عبدالوهاب به رشته تحرير درآمده است.

اين گزارش حاكي است، مترجم اين كتاب آقاي مجتبي باقري است و پس از بررسي و نظارت در گروه كلام پژوهشكده حج و زيارت، توسط نشر مشعر در تيرماه 1394 منتشر شده است.

در اين كتاب بحثي قرآني، روايي، فقهي در جواز ساختن مشاهد و قبور اهل بيت عليهم السلام مطرح شده است. نويسنده پس از بيان ادله مخالفين در اين باره، ابتدا ادله قرآني و سپس ادله روايي در بناء قبور و ساختن عمارت براي اولياء الله را ذكر كرده است.

مطالب اين كتاب در دو فصل تنظيم شده است. در فصل اول با عنوان «نقد و بررسي دلايل حرمت بنا بر قبور» طي دو بخش ادله قرآني و ادله روايي در جواز اين كار بررسي شده است.


عنوان فصل دوم «وجوب آبادسازي قبر پيامبر (صلي الله عليه و آله) همانند حرم الهي» است و در اثبات اين موضوع نُه گفتار با اين عناوين ادله منكرين زيارت قبور پيامبر (ص) و اهل‌بيت(ع)؛ گفتار دوم: ولايت پيامبر اكرم(ص) كامل كننده حج؛ گفتار سوم: رد ولايت پيامبر اكرم (ص)، بازگشت به بت‌پرستي جاهلي؛ گفتار چهارم: تبرك جستن به مواضع پيامبران؛ گفتار پنجم: اهل بيت، پيامبران و اوصياي الهي:، معدن طهارت، بركت و قداست؛ گفتار ششم: اهل بيت (ع) انوار الهي؛ گفتار هفتم: توجه به پيامبر(ص) و اهل بيت(ع)، شرط قبولي عبادت؛ گفتار هشتم: توسل، عبادت توحيدي؛ گفتار نهم: احاديث پيامبر (ص)، مطرح شده است.

در بخشي از اين كتاب آمده است:«عمران و آبادسازي قبر مطهر پيامبر اكرم(ص) و اهل بيت طاهرين او و حفظ و نگهداري آن‌ها از فراموش شدن، از برترين عبادت‌ها خواهد بود؛ عبادتي كه به وسيله آن، ساير عبادت‌ها نيز پذيرفته خواهد شد.

در آيين قانون گذاري دين مبين اسلام، قبول پيامبران مورد توجه و عنايت، و محل طواف است و اين منافاتي با توحيد كامل ندارد؛ به ويژه اينكه خداوند عزوجل به حضرت ابراهيم و اسماعيل امر به پاك سازي كعبه از شرك و مشركان نمود.»

در فصل دوم اين كتاب كه با عنوان وجوب آبادسازي قبر پيامبر و اهل بيت همانند حرم الهي نوشته شده است: ساختن قبر پيامبر و اهل ايشان، از مظاهر پرستش الهي و ركني از آموزه هاي دين است. همچنين نظرات شيعه و اهل سنت و ديگر مذاهب اسلامي در مورد اين قاعده اعتقادي شريف بيان شده است.

كتاب زيارتگاه¬هاي اهل بيت (عليهم السلام) جايگاه تعظيم شعائر الهي در گروه كلام و معارف پژوهشكده حج و زيارت تهيه شده و توسط نشر مشعر در 280صفحه و در قطع وزيري در تيرماه 1394 به قيمت 7800 تومان منتشر شده است.

علاقه‌‌مندان براي تهيه اين كتاب مي‌توانند به مراكز پخش و فروشگاه‌هاي موسسه فرهنگي مشعر در سراسر كشور مراجعه كنند و يا با تلفن‌هاي 64512003- 021 و 37838400 – 025 تماس بگيرند.

گفتني است، تاكنون حدود يكهزار عنوان كتاب تخصصي در حوزه حج وزيارت از سوي حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج وزيارت منتشر شده است كه متن كامل تمامي اين آثار به صورت رايگان در اختيار محققان و پژوهشگران، زايران و حجاج ايراني قرار گرفته است كه كاربران عزيز مي‌توانند براي دريافت اين كتاب‌ها در فرمت‌ها مختلف به كتابخانه تخصصي پايگاه اطلاع رساني حج به نشانيlib.hajj.irمراجعه كنند. امكان دريافت نرم‌افزار تمامي اين آثار در تلفن همراه وجود دارد.

دانلود متن كامل كتاب زيارتگاه‌هاي اهل بيت و جايگاه تعظيم شعائر اهل بيت

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.