ﺳﻪشنبه 28 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

حج امسال با قوت و البته با شكوهتر از سال‌هاي گذشته برگزار خواهد شد

حج امسال با قوت و البته با شكوهتر از سال‌هاي گذشته برگزار خواهد شد
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت با اشاره به اهميت برگزاري مراسم حج اظهار داشت: عمليات حج سالجاري با شكوهتر از سال‌هاي گذشته برگزار خواهد شد، متاسفانه بعضا از گوشه و كنار خبرهايي به گوش مي‌رسد كه حج امسال بدليل شرايط ...


به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زیارت به نقل از سایت حج ، دومين جلسه روساي مناطق ۲۱ گانه حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت با حضور نماينده ولي فقيه در امورحج و زيارت در بعثه مقام معظم رهبري برگزار شد.

در اين جلسه كه معاونين و مديران بعثه مقام معظم رهبري و روساي مناطق حضور داشتند، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسكر، نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت با اشاره به اهميت برگزاري مراسم حج اظهار داشت: از جمله مسايل مهمي كه پيش روي ما است عمليات حج سالجاري است كه ان شاالله با شكوهتر از سال‌هاي گذشته برگزار خواهد شد، متاسفانه بعضا از گوشه و كنار خبرهايي به گوش مي‌رسد كه حج امسال بدليل شرايط خاص كنوني برگزار نخواهد شد و برخي رسانه‌هاي غير خودي در اين خصوص شيطنت مي‌كنند، بنده قاطعانه عرض مي‌كنم كه مجموعه حج و زيارت هيچ ترديدي در برگزاري حج امسال ندارد و به فضل خدا حج با قوت برگزار خواهد شد.

وي در ادامه ابراز داشت: براي اينكه امسال حج مطلوبي داشته باشيم بايد كارهاي آموزشي و توجيهي را توسعه دهيم كه بخشي از اين كار مهم بر عهده شما بزرگواران است، كه مي‌بايست اين آموزش‌ها را از طرق مختلف و بر اساس پتانسيل‌هاي موجود از قبيل برگزاري همايش‌هاي استاني، آموزش‌هاي اينترنتي و يا از طريق رسانه‌هاي ارتباط جمعي به زاير منتقل كرد تا ان شاالله بتوانيم بر مشكلات فائق آمده و دركمال آرامش حج را برگزار نماييم. وقوع هر گونه اتفاق و حادثه اي پيشگيري كنيم. به فضل خداوند برنامه‌هاي بعثه طبق سال گذشته در مكه و مدينه برگزار خواهد شد.

سرپرست حجاج ايراني در ادامه با تاكيد مجدد بر موضوع آموزش و توجيه پيش از اعزام حجاج بيان داشت: از همه عزيزان در خواست دارم موضوع آموزش و توجيه حجاج را با هماهنگي با معاونت فرهنگي بصورت گسترده محقق كنند. توجه به اين نكته ضروري است كه در جلسات آموزشي از انجام امور غير مرتبط كه وقت زايران و افراد تحت آموزش را تلف مي‌كند پرهيز شود، دقت شود در همايش ها، كلاس‌ها و جلسات آموزشي و توجيهي بيشترين وقت به موضوع آموزش زايران اختصاص يابد. همه عزيزان بايد اين مهم را مدنظر داشته باشند كه فرصت اطلاع رساني و برگزاري همايش ها، جلسات و كلاس‌هاي آموزشي بسيار محدود است و براي انجام آن بايد با يك برنامه ريزي دقيق صورت گيرد.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر افزود: در خصوص حادثه جده نيز بر اساس اطلاعات بدست آمده جلسات محاكمه افراد خاطي شروع شده است و دادستان حكم اعدام را به عنوان اشد مجازات براي آنها درخواست كرده است كه وكلاي آنها تقاضاي تجديد نظر نموده و دادگاه به جلسه دوم كشيده شده است، اگر آنها قاطعانه برخورد كنند راه براي انجام عمليات عمره سال آينده هموار خواهد شد.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت بيان داشت: از موضوعات مهم ديگر اطلاع رساني به روحانيون كاروان‌ها و تحويل به موقع كتب مناسك به ايشان است، چرا كه كتب مناسكي كه امسال تهيه شده با اعمال تغييرات در فتاوا نسبت به سال گذشته چاپ و توليد شده است كه روحانيان را در امر اموزش زايران كمك خواهد كرد و ان شاء الله با پيگيري شما عزيزان هرچه سريع‌تر به دست روحانيون محترم كاروان‌ها خواهد رسيد.

سرپرست حجاج ايراني با اشاره به اهميت برگزاري مراسم اربعين اظهار داشت: با توجه اين كه از سوي مقام معظم رهبري مسئوليت ستاد اربعين به بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت تفويض شده است بر اين اساس ستاد اربعين با تشكيل كميته‌هاي تخصصي متعدد كار خود را آغاز كرده است كه از جمله كميته‌هاي مهم اين ستاد كميته فرهنگي- آموزشي مي‌باشد كه مسئوليت آن بر عهده حجت الاسلام والمسلمين دكتر احمدي مي‌باشد كه از همه عزيزان مي‌خواهم علاوه بر همكاري با ستاد اربعين به طور ويژه ايشان را در كميته فرهنگي مساعدت و ياري كنند.

يكي از وظايف شما عزيزان در خصوص برگزاري مراسم اربعين، تشكيل ستاد‌هاي استاني اربعين است كه ان شاالله هر چه سريعتر در خصوص تشكيل آن بايد اقدامات لازم صورت گيرد.

آقاي مهندس اوحدي بعنوان سخنگوي ستاد اربعين معرفي شدند كه لازم است همكاري خوب و شايسته اي نيز با ايشان صورت گيرد، در خصوص كمك‌هاي مردمي كه براي برپايي مراسم اربعين به ستاد اربعين ارسال مي‌شود جناب آقاي پلارك حساب ويژه اي براي كمك‌هاي مردمي افتتاح خواهند كرد تا مردم كمك‌هاي خود را فقط به يك حساب واريز نمايند.

وي در ادامه افزود: مطلب مهم ديگر آنكه حركت خوبي در سال گذشته در برگزاري مراسم دعاي عرفه با حضور حاجيان سال‌هاي قبل انجام شد كه اميدوارم امسال نيز با برنامه ريزي منسجم‌تر اين مراسم باشكوه‌تر از سال قبل برگزار گردد كه البته همت والاي شما عزيزان را طلب مي‌كند.

پس از سخنان حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسكر، سرپرست حجاج ايراني؛ معاونين، مديران و روساي مناطق گزارش‌ها و طرح‌هاي خود را درباره موضوعات مربوطه ارايه كردند.
امتیاز به خبر :