چهارشنبه 29 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

مهندس اوحدی : خبر رحلت امام(ره) غیر منتظره‌ترین خبری بود که در دوران اسارت شنیدم

 مهندس اوحدی : خبر رحلت امام(ره) غیر منتظره‌ترین خبری بود که در دوران اسارت شنیدم
رئیس سازمان حج و زیارت می‌گوید: خبر رحلت حضرت امام خمینی(ره) سخت‌ترین و غیرمنتظره‌ترین خبری بود که در دوران اسارت شنیدم.


سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با در تشریح خاطرات خود از زمان رحلت امام خمینی (ره) می‌گوید: زمان رحلت حضرت امام خمینی (ره) من در اردوگاهی در کشور عراق  اسیر بودم که 99 اسیر ایرانی در آنجا نگهداری می‌شدند، اردوگاهی کوچک که مرحوم ابوترابی‌فرد سید آزادگان نیز از جمله اسرای آن بود.

وی می‌افزاید: از آنجا که اسرای این اردوگاه از وسایل ارتباط جمعی محروم بودند خبرها بصورت جسته و گریخته به ما می‌رسید، اما در روز رحلت امام(ره) طبق روال هر روز بلندگوهای اردوگاه در حال پخش موسیقی مبتذل بود که به ناگهان برای مدتی خاموش و یک مرتبه شروع به پخش قرآن کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه می دهد:‌ در همین حال یک سرباز عراقی به داخل آسایشگاه آمد و خبر جانگداز رهبر کبیر انقلاب را به حاج آقا ابوترابی داد، به محض انتشار خبر در اردوگاه غم سنگینی فضای اردوگاه را فراگرفت.

وی نقل می‌کند: آن روز شرایط برای اسرا بسیار سخت بود چرا که عراقی‌ها اجازه برگزاری یک مراسم ساده و حتی بلند گریه کردن را به ما نمی‌دادند.

اوحدی در پایان ابراز امیدواری کرد که در سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) بتوانیم از اعتقادات و رفتارهای اجتماعی و سبک زندگی امام (ره) برای جامعه خود الگوبرداری کنیم.

امتیاز به خبر :