پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

آمادگی کامل برای اجرای عملیات حج تمتع 92

آمادگی کامل برای اجرای عملیات حج تمتع 92
معاون وزیر و رییس سازمان حج و زیارت: سازمان حج  با همکاري بعثه مقام معظم رهبري آمادگي کامل دارد تا پذيراي زائران بيت الله الحرام و ضيوف الرحمن در حج سالجاري باشد. 
همايش مذکور ساعت 17 با تلاوت آياتي از قرآن مجيد آغاز گرديد و در ابتداي اين همايش مهندس اوحدی معاون وزير و رياست سازمان حج و زيارت به ايراد سخنرانی پرداخت.
 سعيد اوحدي دراين همايش ضمن اشاره به آخرين نكات اجرايي و تغييرات کشور ميزبان اعلام کرد: سازمان حج و زيارت با همکاري بعثه مقام معظم رهبري آمادگي کامل دارد تا پذيراي زائران بيت الله الحرام و ضيوف الرحمن در حج سالجاري باشند.
رياست سازمان حج و زيارت افزود: در حج سال جاري در مجموع 64 هزار زائر در قالب 499 کاروان به سرزمين وحي مشرف خواهند شد که از اين تعداد 250 کاروان حجاج با پروازهاي مدينه قبل به عربستان اعزام خواهند شد و عمليات حج 92 از 17 ايستگاه پروازي کشور انجام مي گيرد و زائران در قالب 190 پرواز به سرزمين وحي اعزام خواهند شد.
وی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به ويژگي هاي اعزام در استان خراسان رضوي توفيق تشرف  به مدينه منوره  براي زائرين خراسان رضوي از کنار بارگاه منور امام رضا(ع) را در دهه کرامت و در اولين پروازهاي کشور از عنايات الهي  برشمرده و تلاش در مسير کسب فيض بيشتر در اين سفر را براي زائرين خراسان يادآور شد.

 

حجاج از فرصت سفر معنوی حج ، حداکثر استفاده را برای رسیدن به قرب الهی داشته باشند

در ادامه اين همايش  حجت الاسلام سيد علي قاضي عسکر نماينده ولي فقيه در امور حج و زیارت  و سرپرست حجاج ايراني ضمن تبريک سالروز ولادت حضرت معصومه (س) درابتداي سخنان خود به بيان اهميت سفر حج و توجه ويژه زائرين به آن پرداخت و اعلام کرد: سفري که بعد از چند سال انتظار و با اين وضعيت سخت و دشوار براي زائر فراهم مي گردد، زماني براي از دست رفتن ندارد و زائر ايراني بايد از فرصت بدست آمده در طول سفر در جهت قرب الهي حداکثر استفاده را بنمايد.
ايشان در ادامه  سخنان ضمن اشاره به وضعيت سياسي منطقه و شرايط سوريه و ديگر كشورهاي اسلامي در حج از زائران عزيز خواستند ضمن آگاهي به اين قبيل مسائل، بسيار هوشيار و مراقب باشند

در پايان همايش مذکور نيز اجراي نمادين آموزش مناسك حج تمتع براي زائرين استان  توسط حجت الاسلام والمسلمين مظلومي معاونت فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري انجام گرفت و در حاشيه برگزاري اين همايش نيز نمايشگاه عکس هفته حج در محل ورودي سالن براي استفاده زائرين برنامه ريزي گرديد و در طول هفته حج نيز در محل ورودي ساختمان حج و زيارت استان نمايشگاه عکس هفته حج که با ماکت هاي کعبه و مسجد النبي (ص)  تزئين گرديده است براي مراجعين آماده سازي گرديده است.

 لازم بتوضيح است حجت الاسلام والمسلمین شهسواری مدير کل حوزه رياست و روابط عمومي ، اسماعیلی مشاور رياست سازمان  ، سرخوش مديرکل برنامه ریزی، پذیرش و اعزام  نيز در کنار مجردی مديريت حج و زيارت استان خراسان رضوی و دکتر احمری نماينده ولي فقيه در استان در اين همايش حضور داشتند.
مدیر سایت امتیاز به خبر :