پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

مشارکت ایران در توسعه زیرساخت های خدماتی زائران در عراق

مشارکت ایران در توسعه زیرساخت های خدماتی زائران در عراق
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: حضور حماسی و میلیونی شیعیان در مراسم اربعین سال گذشته این پیام را به مردم عراق داد که آنها در مقابل دشمنان تنها نیستند و از حمایت شیعیان و مسلمانان جهان برخوردارند.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت به عراق، «سعید اوحدی» رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان روز گذشته (دوشنبه) در مراسم کلنگ زنی پروژه احداث آشپزخانه بزرگ نجف اشرف گفت: در حال حاضر سالانه بیش از یک میلیون و 200 هزار زائر ایرانی به غیر از ایام اربعین به عتبات عالیات مشرف می شوند اما با بررسی های صورت گرفته تعداد مشتاقان واقعی زیارت عتبات در ایران بیش از دو میلیون نفر است.

وی در این باره افزود: با توجه به محدودیت های موجود در کربلا و نجف برای پذیرایی از این دو میلیون نفر زائر مشتاق تسهیلات کافی و لازم فراهم نیست البته ما همیشه با پذیرایی گرم مردم و مسئولان عراقی مواجه بوده ایم.

رئیس سازمان حج و زیارت از مشارکت این سازمان در  روند توسعه زیرساختهای خدماتی و رفاهی زائران عتبات خبر داد و اظهار داشت: بدین منظور پس از مراسم اربعین دو سال گذشته دو شرکت «عمران و توسعه امید زائر» و همچنین شرکت «توسعه سرمایه گذاری مهر و ماه» با مشارکت بخش خصوصی و شبکه بانکی کشور به عنوان بستری مناسب برای مشارکت با شرکت های عراقی در ارائه خدمات به زائران ایجاد شده است.

اوحدی همچنین در سخنانش به حضور جمعیتی بالغ بر یک و نیم میلیون زائر ایرانی در مراسم اربعین سال گذشته اشاره کرد و گفت: در ایام اربعین گذشته جمعیتی حدود 20 میلیون نفر از شیعیان برای زیارت امام حسین(ع) به کربلا آمدند که این تجمع که در طول تاریخ بی نظیر بوده است، پیام بزرگی برای مردم مظلوم عراق و دشمنان اسلام داشت.

وی در این خصوص اضافه کرد: حضور حماسی و میلیونی شیعیان در مراسم اربعین سال گذشته این پیام را به مردم عراق داد که آنها در مقابل دشمنان تنها نیستند و از حمایت شیعیان و مسلمانان جهان برخوردارند.

اوحدی به پیروزی های نیروهای مردمی و ارتش عراق در مقابله با جریان بعثی تکفیری داعش اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد: انشاء الله بزودی ریشه این جریان حقیر و تکفیری از کشور عراق برچیده شود.

«حسن محمدی» مدیرعامل شرکت «عمران و توسعه امید زائر» نیز در این مراسم به توضیحاتی در خصوص پروژه های در دست اجرا در ایران و عراق در مسیر خدمات دهی به زائران عتبات پرداخت.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.