پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

رئیس سازمان حج و زیارت با تولیت آستان مقدس علوی(ع) دیدار کرد

رئیس سازمان حج و زیارت با تولیت آستان مقدس علوی(ع) دیدار کرد
رئیس سازمان حج و زیارت و هیئت همراه در سومین روز از سفر خود به عراق با تولیت آستان قدس علوی دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت به عراق، «سعید اوحدی» رئیس سازمان حج و زیارت و هیئت همراه روز گذشته (دوشنبه) در سومین روز از سفر خود به عراق، با عزیمت به نجف اشرف ، پس از حضور در بارگاه حضرت علی (ع) و زیارت آن امام همام، با حجت الاسلام و المسلمین «سید نزار حبل المتین» تولیت آستان قدس علوی دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار که با حضور «ساداتی» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نجف و نماینده بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف و جمعی از مسئولان ایرانی برگزار گردید، «سعید اوحدی» رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان به تشریح اهداف سفرش به عراق پرداخت.

بر اساس این گزارش رئیس سازمان حج و زیارت در این دیدار گفت: یکی از موضوعاتی که در این سفر دنبال کردیم، بهبود خدمات دهی به زائران عتبات بود. در طول یکسال گذشته سیاست جدیدی در سازمان حج و زیارت بنا شده که ما در خصوص خدمات دهی به زائران با شرکت های عراقی مشارکت می کنیم.

وی افزود: در طول دو سال گذشته، 6 پروژه را در کربلا و نجف آغاز کرده ایم که همه پروژه ها با مشارکت شرکت ها و افراد معتمد و موثق عراقی صورت می گیرد.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: امروز هم کلنگ پروژه احداث آشپزخانه بزرگ نجف (ابوتراب 2) با ظرفیت پخت بیش از 60 هزار پرس غذا در روز به زمین زده شد که امیدواریم تا یکسال آینده این آشپزخانه مورد بهره برداری قرار گیرد.

اوحدی اظهار داشت: با تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ارائه خدمات بهتر به زائران عراقی که وارد کشور می شوند، در مرزهای جمهوری اسلامی با عراق سه پروژه در مرزهای شلمچه، چزابه و مهران در حال اجرا است.

رئیس سازمان حج به حماسه حضور شیعیان در کربلای معلی در اربعین سال گذشته اشاره کرد و گفت: یکی از این پروژه های در دست اجرا زائرسرای چزابه است که فاز نخست آن با ظرفیت پذیرش 7 هزار زائر، اربعین امسال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مهندس اوحدی بیان کرد: سالانه بیش از یک میلیون و 200 هزار زائر ایرانی بجر زائران ایام اربعین به عتبات عالیات مشرف می شوند که پیش بینی می شود رقم زائران ایرانی به سالانه 2 میلیون نفر غیر از ایام اربعین افزایش یابد که لازم است بسترهای خدمات دهی به این تعداد از زائران افزایش و توسعه یابد.

رئیس سازمان حج و زیارت در آخر زحمات تولیت آستان قدس علوی در پذیرایی از زائران حضرت علی(ع) را قابل ستایش خواند.

حجت الاسلام و المسلمین «سید نزار حبل المتین» تولیت آستان قدس امام علی(ع) نیز در این دیدار گفت: برای مسئولیتی که بر گردن من نهاده شده برایم دعا کنید، از خدا می خواهم به من توفیق دهد همیشه در خدمات امام(ع) باشم.

وی افزود: از خدا می خواهم همکاری فیمابین بیشتر و مستحکم تر باشد و همچنان شاهد افزایش تعداد زائران حضرت امیر(ع) باشیم زیرا آرزوی همه مؤمنان این است که به زیارت امام علی(ع) بیایند.

تولیت آستان مقدس امام علی(ع) از زحمات سازمان حج و زیارت در خدمات رسانی به زائران تشکر کرد و گفت: در بازگشت به ایران، سلام مرا به امام خامنه ای و مسئولان جمهوری اسلامی و خانواده های شهدا و ایثارگران برسانید.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.