شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

آزمون طرح بهسازي مداحان ۸ خرداد‌ماه برگزار مي‌شود

  • 15 اردیبهشت 1394
  • 08:34
  • عمومی
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
آزمون طرح بهسازي مداحان ۸ خرداد‌ماه برگزار مي‌شود
مدير جذب و سازماندهي معاونت امور فرهنگي بعثه‌ مقام‌ معظم رهبري، جزئيات جديد آزمون طرح بهسازي مداحان اعزامي به عتبات عاليات را اعلام كرد و اظهار داشت: اين آزمون، ۸ خرداد ماه با حضور دو هزار و ۸۵۰ مداح در ۱۶ حوزه امتحاني س...
حجت‌الاسلام والمسلمين علي پروانه، مدير جذب و سازماندهي معاونت امورفرهنگي بعثه مقام‌معظم رهبري در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، اظهار داشت: براساس برنامه‌ريزي انجام شده، آزمون طرح بهسازي مداحان اعزامي به عتبات عاليات ۸ خرداد ماه در سراسر كشور برگزار مي‌شود.

وي با بيان اينكه نام نويسي در اين طرح از اول دي ماه آغاز شده بود، افزود: با توجه به ايام و اعياد پيش‌رو و اوج فعاليت‌هاي تبليغي مداحان عزيز، از اين‌رو زمان برگزاري آزمون را ۸ خرداد ماه اعلام كرديم تا عزيزان مداح بتوانند به راحتي در اين آزمون سراسري شركت كنند.

حجت‌الاسلام والمسلمين پروانه خاطر نشان كرد: از مجموع افراد نام نويسي شده در اين طرح دو هزار و ۸۵۰ مداح واجد شرايط شناخته شده‌اند كه مراحل نام نويسي آن‌ها تكميل و تاييد نهايي شده‌اند و اين عزيزان در ۱۶ حوزه امتحاني حضور خواهند داشت.

وي يادآور شد: طبق برنامه‌ريزي انجام شده اين امتحان تنها در استان‌هاي برگزار مي‌شود كه حداقل ۵۰ مداح واجد شرايط داشته باشند، از اين‌رو برخي استان‌ها به دليل به حد نصاب نرسيدن به نزديك‌ترين محل آزمون ارجاع داده شده‌اند.

مدير جذب و سازماندهي معاونت امورفرهنگي بعثه مقام‌معظم رهبري تصريح كرد: از مجموع افراد نام نويسي شده براي طرح بهسازي تنها ۱۰۵ نفر از شركت در آزمون معاف شده‌اند، بنابراين برخي افراد كه در طرح معاف از آزمون نام نويسي كرده‌اند بدانند كه اگر نام آن‌ها اعلام نشده است بايد مدارك خود را جهت شركت در آزمون حتما تكميل كنند.

وي يادآور شد: برخي از مداحان به تصور اينكه از حضور در آزمون معاف هستند نسبت به نام‌نويسي در اين طرح خودداري كرده‌اند در حالي كه به همه مداحان عزيز اعلام كرده بوديم كه بايد در اين طرح نام‌نويسي كنند و آن عده كه از حضور در آزمون معاف شده‌اند به آن‌ها اعلام خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمين پروانه گفت: كارت آزمون ورودي به آزمون طرح به‌سازي از اول خرداد ماه به صورت اينترنتي صادر مي‌شود كه مداحان محترم بايد با مراجعه به نشاني اينترنتيazmoon.hajj.irبراي دريافت كارت خود اقدام كنند.

وي افزود: آن دسته از افرادي كه به هر دليل تاكنون نتوانسته‌اند مدارك خود را تكميل كنند يا نام‌نويسي انجام دهند از امروز به مدت ۴۸ ساعت فرصت دارند، اقدام كنند.

مدير جذب و سازماندهي معاونت امورفرهنگي بعثه مقام‌معظم رهبري، قبولي در آزمون و مصاحبه شفاهي را از جمله شرايط پذيرش مداحان در طرح اعزام بعثه اعلام كرد و افزود: كساني كه در آزمون مرحله نخست پذيرش شوند براي مصاحبه شفاهي دعوت مي‌شوند و پس از مصاحبه سي‌دي يك جلسه برنامه‌هاي آن دريافت خواهد شد.

وي ادامه داد: آن دسته از مداحان كه در مرحله نخست آزمون امتياز لازم را به دست نياورند، فرصت كوتاهي به آن‌ها داده مي‌شود كه در مرحله دوم آزمون كتبي شركت كنند و از آن‌ها مجددا آزمون به عمل خواهد آمد. همچنين برخي افراد كه موفق به شركت در اين آزمون نشدند يا مدارك آن‌ها تكميل نشده بود، مي‌توانند در اين آزمون شركت كنند.

حجت‌الاسلام والمسلمين پروانه يادآور شد: آزمون ورودي جديد و جذب مداحان براي اعزام به عتبات در ۶ ماهه دوم سال ۱۳۹۴ برگزار مي‌شود كه افراد واجد شرايط مي‌توانند در اين فرصت نسبت به تكميل مدارك خود اقدام كنند تا در زمان اعلام شده، نسبت به نام نويسي خود اقدام لازم را انجام بدهند.

وي با بيان اينكه در زمان صدور كارت آزمون ورودي زمان و مكان دقيق آزمون قيده شده است، اظهار داشت: اين آزمون در استان‌هاي آذربايجان شرقي، غربي، اردبيل، اصفهان، تهران، خراسان جنوبي، خراسان رضوي، خوزستان، قم، كاشان، كرمان، گلستان، گيلان، مازندران، مركزي و يزد برگزار مي‌شود، افرادي كه خارج از اين مراكز هستند به نزديك‌ترين محل سكونت‌شان معرفي شده‌اند.
امتیاز به خبر :