پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

تعليق عمره براي مجازات خاطيان است

تعليق عمره براي مجازات خاطيان است
ناصر سوداني با اشاره به انتشار برخي پيامك‌ها و پيام ها در شبكه هاي اجتماعي كه حاوي توهين به فريضه عظيم حج است، گفت: موضوع حج و عمره جايگاه رفيعي در بين مسلمانان دارد، اما برخي سعي دارند با پخش پيام‌هاي نامناسب از آب گل آ...

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، در پي تعرض وقيحانه دو پليس سعودي به دو نوجوان ايراني در فرودگاه جده كه براي انجام عمره به سرزمين وحي سفر كرده بودند و كشف اين رويداد تأسف انگيز توسط مسئولان حج و زيارت، موجي از اعتراض و انتقاد در سطح افكار عمومي جامعه نسبت به اين عمل شنيع شكل گرفت و فعالان سياسي و اجتماعي و مدني در شبكه‌ها و گروه‌هاي اجتماعي و رسانه‌هاي ديداري و شنيداري گوناگون، خواهان برخورد جدي مسئولان با عوامل اين حادثه شدند.

در پي اين مطالبه به حق، مسئولان جمهوري اسلامي ايران اقدام به تعليق عمره به منظور برخورد با خاطيان كردند. اما در بستر اين مطالبه خيرخواهانه، جرياني مرموز فضاي توهين به اين امر مقدس را گشود و با گسترش و بسط متن‌هاي جهت دار و طرح مسائل شيعه و سني، عرب و عجم و مانند آن، سعي كرد از اهميت اين فريضه الهي بكاهد.

در همين ارتباط دكتر ناصر سوداني عضو فراكسيون حج و زيارت مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج با اشاره به انتشار برخي پيامك‌ها و پيام‌ها در شبكه‌هاي اجتماعي كه حاوي توهين به فريضه عظيم حج است، گفت: موضوع حج و عمره جايگاه رفيعي در بين مسلمانان دارد و برخي سعي دارند با پخش پيام‌هاي نامناسب از آب گل آلود ماهي بگيرند.

وي افزود: البته فضاي مجازي اعم از فيس بوك، توييتر، واتس آپ و ديگر شبكه‌هاي اجتماعي، فضاي غير قابل كنترل است و افرادي همواره در پي سوء استفاده از آن هستند كه اين امر هوشياري مردم را مي‌طلبد.

نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: آنهايي كه اهل دين و معرفت هستند به انتشار اين پيام‌ها كمك نرسانند و بار گناهي را بر دوش نكشند.

اين نماينده مجلس درباره تعليق عمره از سوي جمهوري اسلامي ايران خاطرنشان كرد: تعليق عمره به خاطر درخواست مجازات خاطيان است و چنانچه اين اعتراض از سوي عربستان سعودي تمكين شود مرهمي بر قضاياي پيش آمده خواهد بود و امكان رفع تعليق وجود دارد.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.