پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

ساخت شش بيمارستان مجهز در كربلا، نجف و كاظمين

ساخت شش بيمارستان مجهز در كربلا، نجف و كاظمين
هلال احمر جمهوري اسلامي ايران با كمك خيران و واقفان سلامت و ستاد بازسازي عتبات عاليات، شش بيمارستان مجهز در كربلاي معلي، نجف اشرف و شهر مقدس كاظمين احداث مي‌كند.
به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از عتبات عاليات، علي حيدري معاون عتبات عاليات مركز پزشكي حج و زيارت از وقف ۵ قطعه زمين براي ساخت بيمارستان در عراق خبر داد و گفت: خيران با نيت كمك به سلامت زايران اباعبدالله الحسين (ع) اقدام به خريد و اهداي اين زمين‌ها به هلال احمر جمهوري اسلامي ايران كرده اند.

حيدري با تقدير از كمك‌هاي خيران سلامت و ستاد بازسازي عتبات در احداث اين بيمارستان‌ها گفت: دو بيمارستان در شهر‌هاي نجف و كربلا در حال احداث است و مراحل ساخت آن شروع شده است.

وي افزود: در نجف اشرف ساختمان هتلي براي اين منظور وقف شده است و با گرفتن مجوز‌هاي لازم از سوي وزارت بهداشت عراق اين هتل به بيمارستان جراحي تغيير كاربري مي‌دهد.

معاون عتبات عاليات مركز پزشكي حج با اشاره به بازديد سيد رضا نيري از پروژه بيمارستاني دارالشفا در نزديكي حرم حضرت ابالفضل العباس و قول مساعدت‌هاي لازم براي تكميل آن گفت: ۴ پروژه ديگر يكي در شمال كربلا و يكي در نزديكي حرم امام حسين براي پوشش همه زايران در كربلا و يكي هم در ضلع غربي حرم و انتهاي صحن فاطمي و ديگري در كاظمين براي اين منظور در نظر گرفته شده است.

حيدري مهم‌ترين ويژگي اين پروژه‌ها را در دسترس بودن آنها عنوان كرد و گفت: به طور مثال پروژه بيمارستان دارالشفا در نزديكي حرم حضرت ابالفضل العباس (ع) با توجه به نزديكي به حرم بعد از طرح توسعه دسترسي خوبي براي زايران دارد و در نجف هم اكنون در ضلع شرقي حرم مسقر هستيم و با ساخت بيمارستان ديگر در ضلع غربي بقيه قسمت‌ها را هم پوشش مي‌دهيم.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط