پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

اقتدار مطلوب نظام اسلامي قاطعيت در كنار عدالت، مروت و ترحم است

  • 07 اردیبهشت 1394
  • 09:16
  • عمومی
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
اقتدار مطلوب نظام اسلامي قاطعيت در كنار عدالت، مروت و ترحم است
رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار فرماندهان و مديران نيروي انتظامي لازمه ايجاد امنيت در جامعه را، عمل مقتدرانه پليس دانستند و گفتند: نيروي انتظامي مظهر حاكميت و امنيت جمهوري اسلامي است بنابراين بايد اقتدار داشته باشد اما اين اقتدار...

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز (يكشنبه) در ديدار شركت‌كنندگان در همايش فرماندهان و مديران و رؤساي عقيدتي و سياسي نيروي انتظامي، اين نيرو را «مظهر حاكميت و امنيت» جمهوري اسلامي خواندند و با تأكيد بر اينكه ايجاد امنيت فردي، اجتماعي، اخلاقي، و روحي و رواني در جامعه از مهم‌ترين مسئوليت‌هاي نيروي انتظامي است، گفتند: لازمهٔ برقراري امنيت، «اقتدار پليس» است اما اين اقتدار بايد همراه با عدالت، مروت و ترحم باشد.

رهبر انقلاب اسلامي در ابتداي سخنان خود با تبريك توفيق درك ماه رجب، اين ماه و ماه شعبان را فرصت‌هايي گران‌بها براي تقرب به ارزش‌هاي الهي و خودسازي و مقدمهٔ رسيدن به ماه مبارك رمضان دانستند و همهٔ مردم را به بهره‌گيري بيش از پيش از بركات اين ماه‌ها توصيه كردند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، اهميت ايجاد و استقرار امنيت به‌عنوان مأموريت اصلي نيروي انتظامي را نشان‌دهندهٔ اهميت سازمان اين نيرو برشمردند و افزودند: ايجاد امنيت مقوله‌اي تبليغاتي و لساني نيست بلكه وجود امنيت را بايد مردم احساس كنند.

ايشان با تأكيد بر اينكه نيروي انتظامي در ابعاد مختلف امنيت، اعم از امنيت در رفت و آمد جاده‌اي، امنيت شهرها، مرزها و مراكز مختلف نبايد به هيچ حدي قانع باشد، تأمين امنيت رواني جامعه را يكي از موارد بسيار مهم دانستند و خاطرنشان كردند: مقابله با ناامني‌هاي رواني در جامعه همچون نگراني خانواده‌ها از حضور فرزندانشان در خيابان‌ها و بوستان‌ها به دليل احتمال كشيده شدن آنها به سمت مواد مخدر و يا نگراني از كشانده شدن جوانان به سمت فحشا و منكرات، بسيار با اهميت‌تر از مقابله با ناامني‌هاي فيزيكي است و بايد با چنين ناامني‌هايي به‌طور جدي مقابله شود.

رهبر انقلاب اسلامي جولان دادن برخي جوان‌هاي سرمستِ غرورِ ثروت با خودروهاي گران‌قيمت در خيابان‌ها را يكي ديگر از مظاهر ايجاد ناامني رواني در جامعه برشمردند و تأكيد كردند: نيروي انتظامي بايد براي ابعاد مختلف ناامني برنامه داشته باشد و با آنها مقابله كند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي لازمهٔ ايجاد امنيت در جامعه را، عمل مقتدرانهٔ پليس دانستند و گفتند: نيروي انتظامي مظهر حاكميت و امنيت جمهوري اسلامي است بنابراين بايد اقتدار داشته باشد اما اين اقتدار به معناي ظلم كردن و حركت بي‌مهار نيست.

ايشان با تأكيد بر اينكه ما به دنبال اقتدار پليسي هاليوودي و جوامع غربي و آمريكايي نيستيم افزودند: چنين اقتداري نه تنها امنيت ايجاد نخواهد كرد بلكه موجب ناامني هم خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامي برخوردهاي پليس آمريكا با سياه‌پوستان را نمونه‌هايي از اقتدار ظالمانه خواندند و خاطرنشان كردند: در آمريكا كه اكنون رئيس‌جمهور آن هم يك سياه‌پوست است، سياهان به وسيلهٔ پليس مورد ظلم و بي‌اعتنايي و تحقير قرار مي‌گيرند كه چنين رفتاري موجب بروز نا آرامي‌ها نيز شده است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأكيد كردند: اقتدار مطلوب نظام اسلامي، قاطعيت در كنار عدالت، مروت و ترحم است، همان‌گونه كه ذات مقدس پروردگار در عين آنكه رحمن و رحيم است، صاحب عذابِ اليم نيز است.

ايشان قانون‌گرايي در دو بُعد مواجهه با مردم و همچنين در درون سازمان نيروي انتظامي را ضروري و با اهميت برشمردند و گفتند: به دليل سطح گستردگي ارتباط نيروي انتظامي با مردم، سلامت نيرو در اين سازمان بسيار مهم است به گونه‌اي كه يك نيروي درست كار و قاطع مي‌تواند مايهٔ آبروي نظام جمهوري اسلامي در مقابل ديدگان مردم شود.

رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر لزوم ارتقاي جهات اعتقادي و اخلاقي و همچنين اتكاء به علم و ابتكارات علمي در نيروي انتظامي، مسئولين بخش‌هاي مختلف را به همكاري با اين نيرو توصيه كردند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در بخش ديگري از سخنان خود از زحمات و تلاش‌هاي نيروي انتظامي به ويژه در ايام نوروز تشكر و قدرداني كردند.

پيش از سخنان فرماندهٔ كل قوا، سردار سرتيپ اشتري فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران با ارائه گزارشي از فعاليت‌ها و برنامه‌هاي اين نيرو گفت: افزايش كشف جرايم مهم، تداوم مبارزه با سوداگران مواد مخدر، ارتقاي آمادگي براي كنترل مرزها، كاهش هفت درصدي تلفات ناشي از تصادفات رانندگي، گسترش ارتباط با نخبگان، حركت پيشروانه در علم و فناوري و پاسداري و دفاع از ارزش‌هاي انقلابي و اسلامي سرفصل‌هاي اقدامات ناجا است.

فرماندهٔ نيروي انتظامي با بيان اينكه برداشتن گام‌هاي بلند بدون سازمان متدين و انقلابي و ترويج تفكر بسيجي و مديريت جهادي و همچنين بدون همدلي و هم‌زباني با مردم و همه نهادها ممكن نيست، گفت: تمام توان خود را صادقانه و خالصانه به كار مي‌گيريم تا به جايگاه پليسي در شان و تراز جمهوري اسلامي نزديك‌تر شويم.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.