پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

عمره مفرده تعلیق شد

عمره مفرده تعلیق شد
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اعلام كرد:پس از مطالعات و بررسي‌هاي انجام شده از امروز ۲۴ فروردين به سازمان حج دستور داده شد تا زماني كه اين افراد مجرم (دو پلیس فرودگاه جده) محاكمه بشوند و مورد مجازات قرار بگيرند، فعلا عمره متوقف م...

به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زیارت ، دکتر علي جنتي روز دوشنبه در حاشيه جشن ميلاد كوثر گفت: پس از مطالعات و بررسي‌هاي انجام شده از امروز ۲۴ فروردين به سازمان حج دستور داده شد تا زماني كه اين افراد مجرم (دو پلیس فرودگاه جده) محاكمه بشوند و مورد مجازات قرار بگيرند، فعلا عمره متوقف مي‌شود و پروازهاي ايران تعليق خواهد شد.

به گفته وزير ارشاد، بسياري از مراجع عظام تقليد ابراز نگراني كردند، مخصوصا اينكه در گذشته هم برخي برخورد‌ها با زائران و روحانيون كاروان‌ها صورت گرفته بود؛ به همين دليل با توجه به بررسي‌هاي صورت گرفته تصميم بر توقف عمره گرفته شد.

وي همچنين اظهار كرد: درباره حادثه تاسف باري كه در فرودگاه جده اتفاق افتاده از طريق ديپلماتيك با مقامات سعودي صحبت شده و آن‌ها قول دادند كه اين افراد دستگير شده را مجازات كنند. آن‌ها حتي تصريح كردند كه آن‌ها را اعدام مي‌كنند، اما در عمل هنوز اتفاقي نيفتاده است. به اين ترتيب خدشه دار شدن حيثيت عمومي ملت ايران ما را بر اين داشت كه تصميم بگيريم.

جنتي درپاسخ به پرسشي مبني براينكه آيا گزارشي را كه قرار بود در اين باره به رييس جمهوري ارائه كنند آماده شده يا خير؟ گفت: هنوز گزارش ارائه نشده، اما تعليق پرواز‌ها و توقف عمره را ابلاغ كرديم. گزارش هم به رييس جمهوري ارائه خواهد شد.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.