جمعه 10 فروردین 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

پيش ثبت‌نام عتبات آغاز شد

پيش ثبت‌نام عتبات آغاز شد
همزمان با آغاز هفته حج، متقاضيان تشرف به عتبات عاليات براي اعزام از ۱۶ مهر تا ۲۲ آذر ماه مي‌توانند با تكميل فرم مربوطه در سايت پيش ثبت نام «http://atabat.haj.ir» براي خود وهمراهانشان، اقدام كنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، متقاضيان تشرف به عتبات عاليات براي اعزام از ۱۶ مهر تا ۲۲ آذر ماه مي‌توانند با تكميل فرم مربوطه در سايت پيش ثبت نام «http://atabat.haj.ir» براي خود وهمراهانشان، اقدام كنند.

براساس اين گزارش، شروع پيش ثبت نام كه از ساعت ۹ صبح روز شنبه ۱۶ شهريور آغاز شده بود تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۲۹ شهريور ماه ادامه خواهد داشت.

اين گزارش حاكي است، نتايج قرعه كشي روز يكشنبه ۳۱ شهريورماه بر روي سايت پيش ثبت نام «http://atabat.haj.ir» قابل رويت خواهد بود.

اين گزارش مي‌افزايد، متقاضيان مي‌توانند به دو روش گروهي در قالب هفت نفره يا ۳۵ نفره براي اعزام اقدام كنند.

تذكرات مهم براي ثبت نام
هر گروه از يك سرگروه و افراد زير گروه وي (همراهان) تشكيل مي‌شود كه لازم است مشخصات كامل سرگروه و اطلاعات اوليه همراهان (كد ملي، نام و نام خانوادگي، شماره شناسنامه، تاريخ تولد) به صورت صحيح در فرم پيش ثبت‌نام سايت درج گردد.

هر نفر فقط يكبار و در يك گروه مي‌تواند (بعنوان سرگروه يا همراه) پيش ثبت‌نام نمايد و چنانچه به هر دليلي هر يك از افراد پيش ثبت نام شده (سرگروه يا همراهان) پس از ثبت نام و دريافت كد رهگيري، خواستار ثبت نام با گروه جديد يا جابجائي اسامي گروه خود باشد مي‌تواند نسبت به ثبت نام مجدد اقدام و كد رهگيري جديد دريافت نمايد كه در اين صورت اطلاعات ثبت نامي در گروه قبلي حذف خواهد شد.

كدملي و مشخصات كلي متقاضيان تشرف با اطلاعات سازمان ثبت احوال تطبيق و در صورت مغايرت، اطلاعات موجود در پايگاه ثبت‌احوال كشور مبناي عمل خواهد بود، لذا در ثبت كد ملي دقت مضاعف به عمل آوريد.

پس از اتمام مهلت پيش ثبت نام جمعه ۲۹ شهريورماه امكان تغيير نام و مشخصات افراد ثبت نام شده ميسر نمي‌باشد.

باتوجه به اعلام اسامي افراد پذيرفته شده جهت ثبت نام در كاروانها از طريق سيستم ارسال پيام كوتاه، ثبت شماره تلفن همراه سرگروه (يا يكي از نزديكان وي) در فرم پيش ثبت‌نام الزامي است.

در صورتيكه تعداد افراد پيش ثبت‌نام شده از ظرفيت اعزام در ماه‌هاي اعلام شده در استان‌هاي مختلف بيشتر باشد، اولويت تشرف گروه‌ها براساس قرعه تعيين و از طريق همين سايت به آنها اعلام مي‌گردد و افراد مازاد بر ظرفيت حذف خواهند شد.

قرعه كشي و اعزام افراد پذيرفته شده از استان محل سكونت سرگروه (قيد شده در سيستم) صورت خواهد گرفت. لذا، استان و شهر محل سكونت را با دقت از فهرست مربوطه انتخاب نمائيد.

تاريخ تولد افراد بايد به صورت كامل روز، ماه و سال (بصورت چهار رقمي) در فرم درج شود.

كدملي همه افراد ده رقمي بوده و بايد كليه ارقام (صفرهاي سمت چپ) آن بطور كامل در فرم ثبت شود.

پس از تكميل فرم و ثبت آن، اطلاعات دريافتي جهت كنترل نمايش داده مي‌شود، اطلاعات نمايش داده شده را به دقت كنترل و در صورت صحت، گزينه تأييد را انتخاب و نسبت به قطعي نمودن پيش ثبت‌نام خود اقدام نمائيد. چنانچه اطلاعات نمايش داده شده صحيح نيست با انتخاب گزينه بازگشت و اصلاح مجدد نسبت به رفع مغايرتها اقدام نمائيد.

پس از قطعي نمودن پيش ثبت‌نام، سيستم يك شماره رهگيري به گروه تخصيص مي‌دهد كه اين شماره را يادداشت نموده و براي پيگيري‌هاي بعدي نزد خود نگهداري خواهيد فرمود.

داشتن گذرنامه با اعتبار حداقل ۶ ماه از تاريخ اعزام ضروري است ضمنا فرزندان بالاي ۱۷ سال نياز به گذرنامه مستقل دارند.

فقط افراد پذيرفته شده در قرعه كشي داراي الويت اعزام بوده و انتقال يا جايگزيني به غير، ميسر نمي‌باشد.

مدیر سایت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام
ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.