چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

آیت ا.. مجتهد شبستری در اردوی یکروزه حجاج 92 آذربایجان شرقی/عکس

آیت ا.. مجتهد شبستری در اردوی یکروزه  حجاج 92 آذربایجان شرقی/عکس
ایشان در سخنان خود با اشاره به معنویت سفر حج تمتع از زائران خواستند با آماده سازی روح و روان خود برای انجام این فریضه شرایطی را به وجود آورند که بتوانند بهره کافی از فضائل معرفتی این مناسک را داشته باشند.

نماینده محترم ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه محبوب شهر تبریز در جمع شرکت کنندگان اردوی یک روزه حجاج سال 92 استان، ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری، مطالبی را در خصوص فضای معنوی اردو که تداعی کننده صحرای عرفات و مقدمه خوبی برای یک سفر معنوی واقعی است ایراد فرمودند.

ایشان در سخنان خود با اشاره به معنویت سفر حج تمتع از زائران خواستند با آماده سازی روح و روان خود برای انجام این فریضه شرایطی را به وجود آورند که بتوانند بهره کافی از فضائل معرفتی این مناسک را داشته باشند.

این اردوی یک روزه با مشارکت سپاه عاشورا، شهرداری کلانشهر تبریز، صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، سازمان عقیدتی سیاسی لشکر 21 حمزه، هلال احمر و هواپیمائی جمهوری اسلامی ایران، سازمان آتش نشانی، ستاد مبارزه با مواد مخدر، اورژانس دانشگاه علوم پزشکی شهر تبریز، بیمه ایران و سایر نهادهای همکار و با حضور کلیه حجاج استان با هدف آماده سازی ایشان برای انجام هر چه بهتر اعمال و مناسک حج تمتع برگزار گردید.

در این مراسم حجاج به صورت عینی و عملی با کیفیت برگزاری انجام مناسک حج از جمله طواف، سعی، رمی جمرات و سایر موضوعات مرتبط آشنا شدند.

در بخش دیگری از این برنامه ها، زائران مراسم برائت از مشرکین را به صورت نمادین برگزار و از رهنمودهای نماینده معظم ولی فقیه و امام جمعه محبوب شهر تبریز بهره مند شدند.

آیت ا.. مجتهد شبستری فرمودند: فریضه حج یکی از مهمترین واجبات الهی بوده و در آیه شریفه ولله علی الناس... فریضه حج را حق الهی بیان کرده و در روایات اشاره شده است که هر کسی که استطاعت تشرف به حج را داشته باشد ولی مشرف نشود موقع مردن به او گفته می شود مُت یهودیا او مسیحیا، مسیحی یا یهودی بمیر، یعنی از گستره دین اسلام خارج می باشد.

و مولا علی (ع) در حدیثی علت وجوب حج را تقویت دین بیان کرده که شامل دین فردی و اجتماعی می شود یعنی فریضه حج علاوه بر تقویت بنیه دینی و اعتقادی افراد باعث بالا رفتن بعد دینی و اجتماعی هم می شود.

ایشان در بخش دیگری از فرمایشات خود به اثر حج در رفع مشکلات جهان اسلام پرداختند و اظهار امیدواری کردند که با اجرای حج ابراهیمی، قدرت جهان اسلام در کنگره عظیم حج مطرح و با همفکری و وحدت مسلمانان جهان، قدرت اسلام نمایان و دشمنان اسلام نابود شوندو در حال حاضر که کشورهای مسلمان سوریه، مصر و بحرین مشکل دارند از حجاج بیت ا.. الحرام خواستند در خصوص رفع گرفتاری از جهان اسلام دعا کنند و در مراسم برائت از مشرکین شرکت کرده و از فرصت های معنوی حج استفاده بیشتری کرده و از خرید سوغاتی بیش از متعارف خودداری نمایند.

مدیر سایت امتیاز به خبر :