ﺳﻪشنبه 04 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری حج و زیارت آذربایجان شرقی

مشاهده خبر

سرخوش خبر داد؛ اعزام ۲۶۲ هزار ايراني به عمره/۹۴ درصدكاروان‌هاي حج تكميل شد

سرخوش خبر داد؛ اعزام ۲۶۲ هزار ايراني به عمره/۹۴ درصدكاروان‌هاي حج تكميل شد
مدير كل برنامه ريزي پذيرش و اعزام سازمان حج وزيارت از اعزام بيش از ۲۶۲ هزار زاير ايراني به سرزمين وحي خبر داد و اظهار داشت: حدود ۲۲۶ هزار نفر پس از اقامت ده روزه در شهرهاي مدينه منوره و مكه مكرمه و انجام مناسك عمره به ايران اسلامي...
حسن سرخوش، مدير كل برنامه ريزي پذيرش و اعزام سازمان حج وزيارت در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج از اعزام بيش از ۲۶۲ هزار زاير ايراني به سرزمين وحي خبر داد.

وي افزود: از ابتداي عمليات اعزام عمره مفرده تاكنون ۲۶۲ هزار و ۷۵۱ زاير ايراني به سرزمين وحي اعزام شده‌اند كه حدود ۲۲۶ هزار نفر پس از اقامت ده روزه در شهرهاي مدينه منوره و مكه مكرمه و انجام مناسك عمره به ايران اسلامي بازگشته‌اند.

سرخوش ادامه داد: اين زايران با ۸۷۸ پرواز به سرزمين وحي اعزام شدند كه شركت هواپيمايي ايران اير كار اعزام ۲۱۲ پرواز و ۶۲ هزار و ۲۱۰ زاير، هواپيمايي ماهان با ۲۴۵ پرواز و ۶۸ هزار و ۶۶۰ نفر و شركت هواپيمايي سعودي نيز با ۴۲۱ پرواز و ۱۳۱ هزار و ۹۸۱ نفر در اين مدت برعهده داشتند.

وي ادامه داد: در حال حاضر حدود ۱۸ هزار زاير ايراني در مدينه منوره و همين تعداد در مكه مكرمه حضور دارند كه به طور متوسط روزانه بيش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از مدينه منوره راهي مكه مكرمه و همين تعداد از فرودگاه جده وارد ايران اسلامي مي‌شوند.

مدير كل برنامه‌ريزي پذيرش و اعزام سازمان حج، درباره آخرين اخبار از وضعيت نام نويسي كاروان‌هاي حج تمتع گفت: در حال حاضر تنها برخي كاروان‌هاي حج تمتع در استان‌ها ظرفيت آن‌ها تكميل نشده است كه طبق آمار بيش از ۹۴ درصد ظرفيت كاروان‌هاي حج تكميل شده است.

وي ادامه داد: آن دسته از استان‌ها كه كاروان‌هايشان ظرفيت‌شان تكميل نشده است به صورت استاني اطلاع رساني مي‌شود تا در اين مدت ظرفيت باقي مانده را تكميل كنند.
امتیاز به خبر :